מוקדים טלפונים

אין אזרח ישראלי אשר פטור מתשלום מיסים – לא רק כאחוז נכבד מתלוש המשכורת או בהכנסות בתור עצמאי, אלא גם ברכישות מסוגים שונים.

מבלי להיכנס לדיונים עכשוויים על גובה המיסים וחוסר השוויון ביחס אליהם, לכאורה או שלא, ברור שההתנהלות אל מול רשות המיסים בישראל אינה פשוטה בהכרח. זהו תחום מורכב, בו חסר למרבית האוכלוסיה מידע חיוני בכל קנה מידה.

המוקד הטלפוני של רשות המיסים נועד להקל מעט על ההתנהלות של "האזרח הקטן" מולה, וכן לספק מידע חשוב בנושאים שיכולים להשפיע על חשבון הבנק של כל אחד מאיתנו.

על רשות המיסים

רשות המיסים, אם כן, היא גוף ממשלתי, אשר תחום העיסוק העיקרי שלו הוא גביית מיסים בישראל. רשות זו, הפועלת במסגרת משרד האוצר, הוקמה בשנת 2004, לאחר שהוחלט בממשלת ישראל על איחוד בין האגפים השונים של גביית מיסים: מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, מכס, מע"מ ושע"מ.

מאז ועד היום, פועלת רשות המיסים מתוך מטרה לגבות ביעילות את המיסים הנדרשים על פי חוק, וזאת תוך עמידה ביעדי ההכנסות, קידום מדיניות הצמיחה, הגברת האכיפה וכיוצא בזה.

תפקידי המוקד הטלפוני

המוקד הטלפוני של רשות המיסים פועל מזה מספר שנים, ומציע שירותים מגוונים לפונים אליו. מאז פתיחתו הרשמית, בטקס חגיגי בנוכחות בכירים בממשלה וברשות האמורה, פועל המוקד במטרה להקל על המעוניינים לפנות לרשות, בנושאים שונים – וזאת באמצעות מוקדנים מנוסים שימנעו את הצורך להגיע, פעם אחר פעם, לסניפי הרשות השונים.

מוקד רשות המיסים מתופעל על ידי חטיבת שירות הלקוחות של רשות המיסים, ופעילותו נעשית בסיוען של טכנולוגיות מתקדמות: מערכות ניתוב ובקרה על שיחות, מאגרי מידע ממוחשבים וכן הלאה.

מבחינה מעשית, המדובר הוא במוקד מידע לכל דבר ועניין. אליו ניתן להתקשר בכל סוגיה, אישית או כללית, הנוגעת לגובה המיסים, הקלות מסוימות שניתן לקבל בהם, תיאומי מס, ניכויי מס, דיווחי מס של מעבידים ועוד. גם עבור אוכלוסיית העצמאיים ניתן מידע חיוני, בין השאר ביחס למועד הגשת הדו"ח השנתי למס ההכנסה, קבלת אישורים עבור ניהול ספרים וכן הלאה.

יש לכם חוב? באפשרותכם לשלם אותו באמצעות המוקד

מעבר לשירותי המידע, הייעוץ וההכוונה אשר ניתנים על ידי המענה האנושי שבמוקד רשות המיסים, הרי שיש לו גם תפקיד חשוב לא פחות: באמצעותו יכולים אנשים אשר נצבר לחובתם חוב מול רשות המיסים לשלם אותו בפועל. כאן, המדובר הוא במערכת ממוחשבת, המאפשרת תשלום על פי מספר כרטיס האשראי, ובסכום אשר מקיש המשתמש.

מטבע הדברים, מערכת זו נחשבת למאובטחת בכל קנה מידה, והיא מצריכה מספר אמצעי זיהוי בסיסיים מצידו של האדם המתקשר.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרדים ראשיים: רחוב בנק ישראל 5, קרית הממשלה החדשה, ת"ד 320, ירושלים. מיקוד: 91010.

מוקד מידע –

טלפון: 02-5656400 או 1-2224954 או 4954*.

שעות פעילות המוקד: ימים א'-ה', 8:15-16:00.

פקס: 02-6664011.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן