מוקדים טלפונים

הדאגה לחינוך הילדים עומדת במרכז תשומת הלב של כולנו, וזאת מתוך ידיעה כי בכך אנחנו מבטיחים עתיד טוב יותר לכולנו. הגוף הממשלתי שלוקח על עצמו את משימת הענקת ההשכלה הנאותה לילדינו הוא, כמובן, משרד החינוך.

אנחנו נתייחס כאן לפעילותו העיקרית של משרד זה, ולקשר אשר יכולים ליצור איתו הורים במסגרת המוקד הטלפוני שלו.

אודות משרד החינוך

משרד החינוך הוקם בשנת 1949, סמוך מאד להקמתה של מדינת ישראל. מאז ועד היום, תפקידו המרכזי הוא להיות אחראי על כלל מערכת החינוך בישראל, לרבות גנים, בתי ספר יסודיים ותיכוניים, חטיבות ביניים, מוסדות השכלה גבוהה ואף מוסדות לחינוך בלתי פורמלי.

יש לציין כי בעבר היה אחראי מוסד זה גם על התרבות והספורט בישראל, נושאים שעברו, עם השנים, למשרדים נפרדים.

ברמה הכללית, מנסה משרד החינוך להציע מגוון רחב של פתרונות להורים ולתלמידים גם כן. מטרת העל שלו היא לראות את התלמיד כלומד עצמאי, אשר מסוגל לכוון עצמו ולמצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בו.

מטרת המוקדים הטלפוניים

השירותים הטלפוניים של משרד החינוך ניתנים במסגרת מוקד "שירות חינוך", אשר מאגד בתוכו שלושה קווי שירות מרכזיים. המוקד מתבסס על מערכות טכנולוגיות מתקדמות, ובכלל זה מערכת CRM לניהול לקוחות.

במוקד המידע, מוענק לפונים מענה אחיד ומוסמך, אך לא על חשבון היחס האישי: במידת הצורך, יפנו אנשי המוקד את המתקשרים אליו לגופים אחרים, וזאת לקבלת סיוע ספציפי ונקודתי יותר.

למוקד זה ניתן להתקשר ביחס לסוגיות הנוגעות לתכניות הלימודים בבתי ספר, התנהלותה של מערכת החינוך, בחינות בגרות, מועדי חופשות, סוגיות הנוגעות למשמעת בבתי הספר וכן הלאה.

הקו הפתוח להורים ותלמידים, קו השירות השני, הוקם ב-1989 על רקע מלחמת המפרץ. הוא נועד לשמש אבן קשבת לצורכי או מצוקות הפונים אליו, וכן להוות גורם מכוון, מדריך ומנחה שלהם. חשוב להדגיש כי אין הכוונה כאן בהכרח לייעוץ פסיכולוגי, כי אם לנושאים הנוגעים למסגרת החינוכית בה נמצא התלמיד, ולהתנהגותו במסגרת מוסד זה.

ערוץ השירות האחרון של משרד החינוך הוא מוקד התלונות. אליו, יכולים לפנות הורים או תלמידים בעת ביקורת על התנהלות לא ראויה של גורם כלשהו במערכת החינוך, עם דגש על הדרגים הגבוהים יותר: מעשה או מחדל של המשרד כולו, ליקויים בהתנהלות עובדיו, אי מימוש זכויות וכן הלאה. המענה כאן הוא אישי וממוקד ללקוח.

באירועים מיוחדים, דוגמת פתיחת שנת הלימודים, שביתות במוסדות החינוך או אפילו בתקופת הבגרויות, משמש המוקד כ"חדר מצב", דרכו ניתן לקבל מידע חיוני בזמן אמת.

פרטי יצירת קשר

כתובת למשלוח דואר – רחוב דבורה הנביאה 2, ירושלים. מיקוד: 91911.

קו פתוח לפניות הורים ותלמידים –

טלפון: 1-800-222003.

שעות פעילות: ימים א'-ה', 8:00-15:00.

מוקד שירות חינוך/מוקד מידע –

טלפון: 1-800-250025.

שעות פעילות: ימים ט'-ה', 8:00-15:00.

מוקד הגשת תלונות –

פקס: 02-5602390.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן