מוקדים טלפונים

כל מי שיש באמתחתו רישיון נהיגה (או מתכנן להוציא כזה), מכיר את חשיבותו של משרד הרישוי. אגף זה של משרד התחבורה הוא הסמכות המרכזית בישראל בסוגיות מרכזיות הנוגעות להנפקת, לעדכון או למעקב אחר רישיון הנהיגה של כל נהג בישראל למעשה, והוא אף משמש גורם מפקח על בתי ספר ללימוד נהיגה בישראל.

לא מפתיע, לכן, הצורך שעולה מפעם לפעם ליצור קשר עם משרד הרישוי. כדי לספק מענה חשוב זה, מתפעל משרד הרישוי מוקד טלפוני, העונה לשם "רישוי קול".

תפקידי מוקד משרד הרישוי

אז מדוע ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של משרד הרישוי? כדי לענות על שאלה זו, ראוי לסקור את השירותים השונים המוצעים במסגרת המוקד, ואת תכליתם. מאז הקמת המוקד לפני כעשור, מכריזים אנשי משרד הרישוי על מעלותיו השונות, ובכלל זה ביטול הצורך של הנהג להגיע עד לחמשת מרכזי הרישוי הנמצאים במדינת ישראל. הרצון היה ליצור מוקד מהיר ויעיל, בו המענה ייעשה תוך לא יותר מאשר 20 שניות.

מוקד משרד הרישוי פעיל 24 שעות ביממה (בשעות מסוימות אך ורק בצורת מענה אוטומטי), והוא משמש מקור מידע בכל אחד מהנושאים הנתונים תחת אחריותו של משרד הרישוי. זאת ועוד, באמצעותו ניתן לדעת כיצד ניתן לחדש או לשלם עבור רישיון נהיגה או רישיון רכב, וכן לעדכן את הפרטים האישיים של כל נהג.

סוגיה מרכזית נוספת המקבלת מענה במסגרת מוקד טלפוני זה נוגעת לתשלום אגרת רישיון הרכב, הנדרשת בעת הנפקתו הראשונית וכאשר נדרש לחדשו, כעבור מספר שנים. את התשלום עצמו ניתן לבצע, באמצעות כרטיס אשראי, דרך המוקד הטלפוני האוטומטי. בנוסף על כך, המענה האנושי שבמוקד מאפשר קבלת מידע על השימוש בעמדות ה"רישיומט", אותן עמדות שירות והנפקת רשיונות, הנחנכו לאחרונה בסניפי "סופר פארם".

שירותים אחרים הניתנים על ידי המענה האנושי של "רישוי קול" (בשפות עברית,ערבית ורוסית) כוללים קבלת מידע על מוגבלי ניידות ותגי חניה, על אוכלוסיית הזכאים לקבלת הנחות משמעותיות בנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל וכן בסוגיות הנוגעות להנפקתם של כפלי רישיונות.

חשוב להדגיש שהמוקד אינו נועד להציע מענה בכל הקשור לקנסות תעבורה. המעוניינים במידע על כך יכולים לפנות למוקד המידע הארצי של מערכת בתי המשפט בישראל.

פרטי יצירת קשר

כתובת למשלוח דואר: ת.ד 42, בית דגן. מיקוד: 50250.

טלפון: 03-5086905 או 5678* מטלפון נייד.

פקס: 02-6663005.

מרכז מידע ארצי ("רישוי קול") –

טלפון: 1-222-5678 או 5678*.

שעות פעילות: ימים א'-ה', 7:00-20:00.

ימי ו' וערבי חג, 7:00-13:00.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן