מוקדים טלפונים

מאז הקמתה של מדינת ישראל, נוצר צורך מהותי ברשות ממשלתית שתהיה אחראית על נושאי השלטון המקומי בישראל, כמו גם נושאים הקשורים לבניית ותכנון הארץ. כיום, נושאים אלה הם רק קמצוץ מתחומי הפעילות של משרד הפנים, אחד ממשרדי הממשלה החשובים ביותר.

בהמשך לכך, ברור שלא מן הנמנע שהאזרח הישראלי הממוצע יידרש ליצור קשר עם משרד הפנים – ולא רק בנושאי חידוש דרכונים. על מנת לספק להם מענה מלא, מאייש משרד הפנים מוקד טלפוני, המעניק שירותים מגוונים.

על משרד הפנים

משרד הפנים, כאמור, מאגד תחתיו שורה ארוכה של נושאים. ממש על קצה המזלג, ניתן להזכיר את תחומי הפעילות הבאים:

  • תכנון ובניה – קביעת מדיניות התכנון של מדינת ישראל, קידום תכניות בנושאי תשתיות ובניה, ייעוץ בנושאי תכנון ובנייה, אישור תכניות מתאר ארציות ומחוזיות ועוד.
  • רשויות מקומיות – תכנון מדיניות לאומית הנוגעת לרשויות המקומיות, תקציב ופיקוח הרשויות, ליווי והכוונה, קביעת גבולות בין רשויות מקומיות וכן הלאה.
  • בחירות מוניציפאליות – אישור פנקסי בוחרים, אישור רשימות מועמדים, ניהול הבחירות בפועל ופרסום תוצאותיהן.
  • עדות שאינן יהודיות – תקצוב ופיקוח על עדות אלה בישראל.
  • קביעת המועדים להחלת שעון קיץ בישראל.
  • חופי רחצה – הכרזה על חופים ופיקוח עליהם, סגירת חופים (זיהומים, מחסור במצילים), קביעת תקנים לנקודות הצלה בחופים ועוד.

החל משנת 2008, ניתנים חלק מהשירותים המסורתיים של משרד הפנים במסגרת רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול. בין השאר, מדובר כאן על נושאים הנוגעים לתעודות זהות, לדרכונים, לאשרות כניסה לישראל וכן הלאה.

כך המוקד הטלפוני נכנס לתמונה

באמצעות המוקד הטלפוני של משרד הפנים, ניתן לקבל מספר שירותים עיקריים. בראש ובראשונה, זהו מוקד המאפשר קבלת מידע חיוני, בנושאים החשובים שהוזכרו מעלה ובאלה נוספים – למשל, מידע על השירותים, דרכי יצירת הקשר ושעות הפעילות של לשכות האוכלוסין השונות הפזורות בישראל.

מבחינת הרשויות המקומיות, ניתן לקבל מידע על פיקוח, ביקורת ותפקידיהן. עדיין, כשזה נוגע לתלונות על פעילותן, השאיפה היא שהפניה תהיה, קודם כל, אל הרשויות עצמן, ולמשרד הפנים רק במקרים חמורים יחסית.

קו זה מתופעל על ידי מוקדנים מנוסים, שבקיאים בכל תחומי הפעילות של המשרד, ויכולים להעניק, במידת הצורך, גם סיוע והכוונה אישיים של האזרח המתקשר. כמובן שאופי הפעילות במוקד עשוי להשתנות בהתאם לאירועים המתרחשים לאורך השנה: בתקופת בחירות מקומיות, לדוגמא, המענה עוסק בעיקר בנושאים הנוגעים להליך זה.

אל מוקד משרד הפנים ניתן להתקשר גם כאשר רוצים ליידע אותו בשינוי מסוים, הנוגע לפרטיו האישיים של התושב. בין אם המדובר הוא במצב משפחתי או במקום מגורים, למשל, לא מן הנמנע שעדכון הפרטים, בדרך זו, ייעשה בתוך דקות ספורות. עם זאת, כמובן שאנשי המוקד נוקטים בכל אמצעי הזהירות, בין השאר בבחינת אימות פרטי המתקשרים אליו.

במוקד משרד הפנים ניתן, מן העבר האחר של המשוואה, לקבל מידע חיוני על הליך העסקת עובדים זרים בישראל, וכן לדווח על עובדים זרים אשר לא מחזיקים באישור העבודה, כנדרש על פי החוק.

פרטי יצירת קשר

כתובת למשלוח דואר: רחוב מינהל האוכלוסין, רחוב הלל 24, ירושלים. מיקוד: 91023.

מוקד מידע ושירות –

טלפון: 1-2223450 או 3450*.

פקס: 02-6469442.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן