אחד המאפיינים המובהקים של החזון הציוני הוא בניית מדינת ישראל, והגברת ההתיישבות בה: אחרי הכול, דויד בן גוריון היה זה שהגדיר את השיכון כ”כלי מרכזי להשגת יעדה של המדינה”. מאז 1949, חלק ניכר בדרך להגשמת המטרה הזו מקבלת עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל בע”מ, שמתמקדת בעיקר בתחום הדיור הציבורי בישראל.
על עמידר
עמידר היא חברה ממשלתית, אשר נועדה להעניק מגוון רחב של פתרונות דיור, הן לותיקים והן לעולים חדשים. החברה פועלת מזה עשורים רבים, ומבצעת את פעילותיה באמצעות עשרות סניפים, הפזורים מצפונה של מדינת ישראל ועד לדרומה.
בין הפעולות שהמבצעת עמידר, ניתן למנות את ניהולו של מאגר הדיור הציבורי בישראל, בניית מוסדות דיור מוגן לקשישים, שיפוץ מוסדות דיור, הענקת פיצויים לתושבים החיים בקו העימות לשיקום חייהם וכן מתן סיוע לכל מי שחפץ בתשלום שכר הדירה שלו.
תפקידי מוקד שירות הלקוחות
כבר מכאן, ניתן לראות שלא מעט אנשים נעזרים בשירותיה של עמידר. המוקד הטלפוני מטעמה נועד, כהגדרתה, “להעניק להם את השירות הטוב ביותר”, וזאת מבלי שיצטרכו להגיע פיזית לסניפים השונים שלה.
מעבר למידע הכללי, מספק המוקד גם שירותים אישיים, וזאת בעיקר עבור דיירי הדיור הציבורי. לאחר הליך אימות פרטים קצר (פרטי הדירה או מספר תעודת הזהות של המשכיר), יכול הדייר להפנות סוגיות שונות הנוגעות למגוריו, ולקבל מידע אישי חיוני בנוגע להליך הדיור והתנהלותו. זו גם הכתובת לבקש סיוע בשכר דירה, או לברר זכויות הנוגעות לזכאות זו.
עמידר מעמידה לרשות לקוחותיה גם נציבות לתלונות הציבור. היא מדרבנת אותם לדווח על מקרים של שירות לא נאות בו נתקלו, ומבטיחה לטפל בהם בהקדם האפשרי.