משרד התחבורה (או בשמו המלא: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים), הוא אחד החשובים בממשלת ישראל. משרד זה, שהוקם עוד ב-1948, מאגד תחתיו את האחריות על כלל תשתית התחבורה בישראל, בין אם היבשתית, הימית או האווירית.
על מנת לשפר את התקשורת בין אזרחי ישראל למשרד התחבורה, מתפעל הוא מספר מוקדי שירות טלפוני עיקריים. אנחנו נתייחס כאן למאפיינים ולדרכי יצירת קשר של כל אחד מהמוקדים האלה.
מרכז המידע הארצי (“רישוי קול”)
המוקד מאפשר גם פעולות מעשיות יותר, דוגמת הגשת בקשה לתדפיס על מצב נקודות חובה. עם זאת, אין המדובר הוא בביצוע פעולות מורכבות יתר על המידה, כך שאת אלה יש לבצע באמצעות סניפי משרד הרישוי, או בהגשת טפסים מתאימים. על אותו עיקרון, עבור מידע בנושא קנסות נדרש לפנות למרכז הארצי של מערכת בתי המשפט בישראל.
המוקד מאפשר גם לשלם אגרות עבור הרכב או רישיון הנהיגה: זהו מוקד מאובטח, שהתשלום בו נעשה באמצעות הקשת פרטי כרטיס האשראי של הנהג.
פורטל קווי התחבורה בישראל
משרד התחבורה, מעבר לכל אלה, מקבל גם פניות מן הציבור במגוון נושאים אחרים, לרבות תעופה אזרחית, רשות הספנות והנמלים ועוד. המעוניינים בכך, יכולים אפילו ליצור קשר עם לשכתו של שר התחבורה.
פרטי יצירת קשר
משרד התחבורה –
טלפון: 03-5086905 או 5678* מטלפון נייד. פקס: 02-6663005. מרכז מידע ארצי (“רישוי קול”) – טלפון: 1-222-5678 או 5678*. שעות פעילות: ימים א’-ה’, 7:00-20:00. ימי ו’ וערבי חג, 7:00-13:00. מוקד פורטל תחבורה ציבורית – טלפון: 072-2588787 או 052-9998787 או 8787* מטלפון נייד. שעות פעילות: ימים א’-ה’, 7:00-23:00. ימי ו’ וערבי חג, 8:00-15:00. מוצאי שבת וחגים – החל מחצי שעה לאחר יציאת החג או השבת, ועד 23:00.