הדאגה לחינוך הילדים עומדת במרכז תשומת הלב של כולנו, וזאת מתוך ידיעה כי בכך אנחנו מבטיחים עתיד טוב יותר לכולנו. הגוף הממשלתי שלוקח על עצמו את משימת הענקת ההשכלה הנאותה לילדינו הוא, כמובן, משרד החינוך.
אודות משרד החינוך
משרד החינוך הוקם בשנת 1949, סמוך מאד להקמתה של מדינת ישראל. מאז ועד היום, תפקידו המרכזי הוא להיות אחראי על כלל מערכת החינוך בישראל, לרבות גנים, בתי ספר יסודיים ותיכוניים, חטיבות ביניים, מוסדות השכלה גבוהה ואף מוסדות לחינוך בלתי פורמלי.
ברמה הכללית, מנסה משרד החינוך להציע מגוון רחב של פתרונות להורים ולתלמידים גם כן. מטרת העל שלו היא לראות את התלמיד כלומד עצמאי, אשר מסוגל לכוון עצמו ולמצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בו.
מטרת המוקדים הטלפוניים
במוקד המידע, מוענק לפונים מענה אחיד ומוסמך, אך לא על חשבון היחס האישי: במידת הצורך, יפנו אנשי המוקד את המתקשרים אליו לגופים אחרים, וזאת לקבלת סיוע ספציפי ונקודתי יותר.
הקו הפתוח להורים ותלמידים, קו השירות השני, הוקם ב-1989 על רקע מלחמת המפרץ. הוא נועד לשמש אבן קשבת לצורכי או מצוקות הפונים אליו, וכן להוות גורם מכוון, מדריך ומנחה שלהם. חשוב להדגיש כי אין הכוונה כאן בהכרח לייעוץ פסיכולוגי, כי אם לנושאים הנוגעים למסגרת החינוכית בה נמצא התלמיד, ולהתנהגותו במסגרת מוסד זה.
באירועים מיוחדים, דוגמת פתיחת שנת הלימודים, שביתות במוסדות החינוך או אפילו בתקופת הבגרויות, משמש המוקד כ”חדר מצב”, דרכו ניתן לקבל מידע חיוני בזמן אמת.