כל מי שיש באמתחתו רישיון נהיגה (או מתכנן להוציא כזה), מכיר את חשיבותו של משרד הרישוי. אגף זה של משרד התחבורה הוא הסמכות המרכזית בישראל בסוגיות מרכזיות הנוגעות להנפקת, לעדכון או למעקב אחר רישיון הנהיגה של כל נהג בישראל למעשה, והוא אף משמש גורם מפקח על בתי ספר ללימוד נהיגה בישראל.
תפקידי מוקד משרד הרישוי
אז מדוע ליצור קשר עם המוקד הטלפוני של משרד הרישוי? כדי לענות על שאלה זו, ראוי לסקור את השירותים השונים המוצעים במסגרת המוקד, ואת תכליתם. מאז הקמת המוקד לפני כעשור, מכריזים אנשי משרד הרישוי על מעלותיו השונות, ובכלל זה ביטול הצורך של הנהג להגיע עד לחמשת מרכזי הרישוי הנמצאים במדינת ישראל. הרצון היה ליצור מוקד מהיר ויעיל, בו המענה ייעשה תוך לא יותר מאשר 20 שניות.
סוגיה מרכזית נוספת המקבלת מענה במסגרת מוקד טלפוני זה נוגעת לתשלום אגרת רישיון הרכב, הנדרשת בעת הנפקתו הראשונית וכאשר נדרש לחדשו, כעבור מספר שנים. את התשלום עצמו ניתן לבצע, באמצעות כרטיס אשראי, דרך המוקד הטלפוני האוטומטי. בנוסף על כך, המענה האנושי שבמוקד מאפשר קבלת מידע על השימוש בעמדות ה”רישיומט”, אותן עמדות שירות והנפקת רשיונות, הנחנכו לאחרונה בסניפי “סופר פארם”.
חשוב להדגיש שהמוקד אינו נועד להציע מענה בכל הקשור לקנסות תעבורה. המעוניינים במידע על כך יכולים לפנות למוקד המידע הארצי של מערכת בתי המשפט בישראל.
פרטי יצירת קשר
טלפון: 03-5086905 או 5678* מטלפון נייד.
מרכז מידע ארצי (“רישוי קול”) –
טלפון: 1-222-5678 או 5678*. שעות פעילות: ימים א’-ה’, 7:00-20:00. ימי ו’ וערבי חג, 7:00-13:00.