מוקד טלפוני מנהל מקרקעי ישראל

דרגו את איכות השירות של החברה:

רשות מקרקעי ישראל היא הגוף שמאגד תחתיו את כלל הטיפול בקרקעות המדינה. זהו מוסד חשוב ביותר, הפועל על פי חוק יסוד: מקרקעי ישראל (תש"ח, 1960), ועוסק בנושאים רבים הנוגעים לאזרחי ישראל. כפועל יוצא של עובדה זו, מתפעל מנהל מקרקעי ישראל מספר מוקדים טלפוניים, המספקים שירותי מידע חשובים, ומאפשרים ביצוע פעולות בסיסיות.

הנה כל מה שנדרש לדעת על רשות מקרקעי ישראל, המוקדים הטלפוניים שלה ודרכי יצירת הקשר העיקריות עימה.

על רשות מקרקעי ישראל

רשות מקרקעי ישראל (נקראה בעברה "מנהל מקרקעי ישראל"), ברמה הכללית, נועדה לנהל את הקרקעות שבבעלות מדינת ישראל, הקרן הקיימת לישראל ורשות הפיתוח: מבחינה מעשית, מדובר כאן על כ-93% משטחה של מדינת ישראל.

הניהול נעשה כמשאב לצורך פיתוח של מדינת ישראל לטובתם של אזרחיה, הדורות הבאים והסביבה כולה, וכן מתוך מטרה להגביר את התחרותיות בשוק המקרקעין, ולמנוע ריכוזיות בהחזקת קרקעות.

כדי להגשים את מטרות האלה, מבוצעות ברשות מקרקעי ישראל פעולות מגוונות, דוגמת:

  • הקצאת קרקעות לצרכי מגורים, דיור ציבורי או בר השגה, תעסוקה וכן הלאה.
  • רכישה של קרקעות, וסיוע למדינה בהפקעת קרעקעות אחרות.
  • שמירה על הזכויות של בעלי קרקע בישראל, ומתן שירותים שונים להם.
  • רישום הזכויות במקרקעי ישראל בפנקס המקרקעין.
  • פרסום מידע רלוונטי לציבור ביחס למקרקעי ישראל.

יש להדגיש שבתחילת 2012, הפכה מנהל מקרקי ישראל לרשות ממשלתית עצמאית.

השירותים השונים המוצעים במוקד

רשות מקרקעי ישראל מתפעלת מספר מוקדים טלפוניים, הפועלים לשירותו של הציבור בישראל, כמו גם גופים אחרים הנוגעים לתחום המקרקעין בה.

מוקד המידע המאויש מאפשר קבלת מידע, אישי וכללי, על הנושאים הנמצאים תחת אחריותה של רשות מקרקעי ישראל. המידע כולל בתוכו זכויות, מידע על טפסים, כתובות ודרכי יצירת קשר עם גופים שונים, שעות פעילות מרחבי הרשות השונים וכן הלאה.

שירותים אחרים הניתנים לפונים אליו הם משלוח העתקי מסמכים שונים בדואר, וזאת עבור בעל הנכס או מיופה כוח מטעמו.

מעבר למוקד זה, מתפעלת רשות מקרקעי ישראל שני קווי שירות אוטומטיים, הפעילים בכל שעות היממה. המוקד הראשון מעניק מענה אוטומטי בכל הנוגע למרכזי מקרקעין, עם דגש עם התוצאות שלהם.

קו השירות השני מאפשר לקבל, באופן אוטומטי, טפסים חשובים בפקס, ובין השאר בקשה להעברת זכות שכירות מבגזר העירוני, שטר מכר רפורמה במקרקעי ישראל, בקשה לקבלת מידע הנוגע לתשלום (במגזר העירוני והחקלאי כאחד), הגשת בקשה לשכירות זמנית של קרקע חקלאית וכן הלאה.

פרטי יצירת קשר

מטה רשות מנהל מקרקעי ישראל: רחוב הצבי 15 (בנין בזק), ירושלים. מיקוד: 9438622.

פקס: 073-2021500.

מוקד טלפוני מאויש –

טלפון: 03-9533333 או 5575*.

שעות פעילות: ימים א'-ה', 8:00-19:00.

ימי ו', 8:00-12:00.

מענה אוטומטי בעניין מכרזי מקרקעין ותוצאותיהם –

טלפון: 03-9533333 או 5575*.

המענה ניתן 24 שעות ביממה.

שירות אוטומטי לקבלת טפסים בפקס –

טלפון: 03-9533333 או 5575*.

המענה ניתן 24 שעות ביממה.